Kontenery w porcie

Każdego roku ponad 430 milionów ton ładunku przepływa przez najobszerniejszy port w Europie. Nowoczesna technologia zapewnia sprawną oraz skuteczną logistykę, za to czujniki gwarantują potrzebnych danych. Każdego roku do Rotterdamu nadciąga więcej niż 34,000 statków pełnomorskich oraz 100,000 obsługujących żeglugę śródlądową.

Ktoś pomyśli, iż dominuje tam zamęt a także harmider – jednak jest w błędzie. Niemal nie ma tam ludzi, a wszystko zostało zautomatyzowane. Ogromne nadbrzeżne dźwigi nieustannie podnoszą kontenery ze statków oraz kładą je na osobliwych wózkach AGV (Automatic Guided Vehicles). Najważniejszymi sprzętami do transportu są układarki kontenerów. Są to tego typu maszyny, które podnoszą kontenery Wrocław do góry. Ich teleskopowe ramy potrafią być ustawione w zależności od długości kontenera. Używane są tak samo przy dźwigach nadbrzeżnych, jak i na placu składowym. Złożona elektronika a także pokaźna ilość czujników gwarantują należyte działanie podnośników.

Wózki AGV wyglądem przypominają ciężarówki nie mające szoferki. I faktycznie, pojazdy takiego rodzaju poruszają się bez udziału kierowców. Zamiast ludzi, przewodzone są przez sterowniki PLC do zastosowań mobilnych. Wózki AGV transportują kontenery od dźwigów nadbrzeżnych do placu składowego. Tam, kolejny dźwig odbiera kontenery i ustawia je na placu. Komputery odpowiedzialne za logistykę całkowicie wiedzą, gdzie ustawić każdy kontener. Kontenery są rozmieszczane wedle zoptymalizowanego planu, który zapewnia wydajną a także bezproblemową pracę.

Główny komputer określa punkty załadunku a także rozładunku, jak też pozycję kontenera w porcie i przekazuje tego typu wiadomości do wózków AGV drogą radiową.

Dodano 2013-09-23
Kategoria: Pozostałe